Connect with us

Glas vilajeta

Manipulacija Goranima i stvaranje etničke grupe “Goranci”

Objavljeno

-

Manipulacija Goranima i stvaranje etničke grupe “Goranci” kao rezultat vlasti 90-ih godina, sa ciljem izdvajanja od muslimanske (bošnjačke) zajednice!
.
HISTORIJA GORE KOJA JE BAZIRANA NA ARGUMENTIMA
.
U ovim mubarek danima, naši profesori koji izučavaju historiju Gore, podijelili su nekoliko objava u vezi sa džamijom u Gori u selu Mlike, kao jedna od najstarijih džamija na Balkanu koja je izgrađena 1289. godine.
S obzirom da su džamiju izgradili sirijski trgovci iz Halepa koji su ostali u Gori, dovoljan je pokazatelj porijekla određenih plemena ovog kraja, kao i postojanje muslimana na ovim prostorima prije dolaska Osmanlija.
Gora, kao dio prizrenskog Sandžaka u tursko vrijeme imala je svoje muftijstvo, muderrise, ugledne imame, paše i age koji su se borili protiv mnogih nedaća, a i kasnije protiv mnogih zločina u vrijeme komunizma.
Danas pojedinci koji sa bave politikom, postupaju kao oni 90-ih godina, izdajnički i nikako drugačije.
Zar se ovako čuva vjersko i kulturno-historijsko naslijeđe Gore i naših predaka koje su nam povjerili u Amanet?
.
Takođe, rahmetli Muftija Zukorlić govorio je da postoje historijska predanja, da su pored sirijskih plemena na ovim prostorima živjela i najstarija bošnjačka plemena.
Dosadašnja testiranja na DNK projektu o porijeklu, pokazala su da se mnoga plemena Gore poklapaju sa plemenima iz Sandžaka, Bosne, Crne Gore i sl.
.
PLASIRANJE LAŽNE KULTURE
.
Svi oni koji nas identificiraju na pogrešan način, pripisujući nam određena obilježja koja nam ne pripadaju, u smislu određnih praznika poput prvomajskih susreta i uranaka, očigledno rade sa određenim ciljem.
Prvomajski uranci ili susreti se obilježavaju kod svih naroda na Balkanu, u smislu vašara, izlazaka u prirodi i slično, takav je slučaj i u Gori, samo što je to odavno taktički podmetnuto i proformulisano u drugi naziv.
Đuren koji se obilježava u ovom kraju u vidu uranaka i susreta i traje skoro deset dana, a ranije tokom cijelog maja, gdje su se održavale konjske trke, pelivanstvo (rvanje) na tradicionalan način i slično…, i Đurđevdan kao nemuslimanski (pagansko-hrišćanski) praznik, su dva različita pojma.
Đurđevdan koji se obilježava kod nemuslimana, nema veze sa nama, to je slava koja kod njih traje samo jedan dan, bez obzira što su određene televizije napravile emisije (sapunice), koje nisu svojstvene nama i našoj vjerskoj tradiciji, historiji i kulturi.
Ovako se pod plaštom kulture udaljava jedan narod od svojih vjerskih vrijednosti i Islama.
Oni koji žele da ovaj kraj predstave na pogrešan način, izmišljajući lažnu kulturu, historiju i porijeklo Gore, rade na vrlo perfidan način i bez ikakvog historijskog argumenta.
Uključena su bila sva moguća sredstva i metode, pokušavajući da podijele i progutaju ovaj narod i bogatu Islamsku kulturu i historiju Gore.
.
REŽIM 90-ih i POLITIČKA SITUACIJA GORE
.
Nažalost, pojedinci koji su 90-ih godina bili na političkoj sceni i na državnim funkcijama u Gori, zbog ličnih i političkih interesa podlegli su tadašnjoj vlasti i stvorili su fiktivnu (lažnu) etničku grupu, koja je samo rezultat veliko-srpskog SANU projekta, onog projekta kojim se išlo na istrebljenje i nestanak muslimana u Bosni, Sandžaku, Kosovu, i onog projekta i režima kojim su eliminirani nedužni i dobronamjerni nemuslimani (srbi i hrvati), koji su bili na državnim funkcijama i van njih.
.
Ovo je činjenično i argumentovano stanje bez mržnje prema drugima, u ovom slučaju prema nemuslimanima bilo koje vjere, daleko od toga, jer mržnja je neizlečiva bolest koja nema ni vjeru, ni naciju, ni morala, a nama kao muslimanima je to strogo zabranjeno, bez obzira što smo pogrešno predstavljeni.
Naprotiv, državne institucije, a pogotovo vjerske institucije bilo da je pravoslavna ili islamska institucija, treba da šire mir, toleranciju, međusobno uvažavanje i poštivanje i da u datim situacijama postupaju u skladu sa pravdom!
.
Sa pravom mogu reći, da svi oni koji su odobrili stvaranje etničke grupe i danas podržavaju istu, sa ciljem izdvajanja jedne zajednice od muslimana, a svakako da je to osnovni cilj, od Islama imaju samo simbole!
Svaki pokušaj izdvajanja iz zajednice znači pokušaj stavljanja sebe u centar.
“Hoću da pravim malu zajednicu, da bih se primjetio.”
To je obožavanje samoga sebe, bez obzira u kakvom pakovanju to predstavili! (Muamer Zukorlić rahimehullah)
.
TERITORIJALNI NAZIV I POTREBA BUĐENJA ZA NACIONALNIM INTEGRITETOM
.
Gorani kao mikro-regionalno obilježje, koje se vijekovima koristilo, ili Goranci (više kao etnička grupa), samo su geografski termin, sa svojim teritorijalnim, vjerskim i kulturnim identitetom, jezik kao obilježje je samo stvar lokalnog dijalekta, koji u sebi sadrži mnogo turcizma i arapskih riječi.
Varijanta ili dijalekat je Bosanskog jezika, koji postoji još u 16. vijeku sa svojom gramatikom Bosančicom, koja je reformirana.
.
Zašto smo odbacili naše Gorane u Albaniji, Makedoniji, Torbeše, one u Župi i Podgori nadomak Prizrena, isti smo mi narod, hoćemo li da budemo nešto posebno?
Oni iz Župe su izabrali pravu stranu, kod nas nije baš situacija ista, mali je to procenat, bez obzira što je kod nas duh Islamske tradicije mnogo prisutniji, ali smo svakako dio Bošnjačkog naroda, jer samo tako možemo biti jedinstveni.
Zašto nekima nije smetalo, kad su svi na popisu bili muslimani (Bošnjaci), bez obzira što je to bio i vjerski i nacionalni termin, a sada im smeta da budu sa svojima i izdvajaju se.
Pojedinci misle da će ostvariti odgovarajuća prava i interese ako se izdvoje, dakle opet samo ti pojedinci imaju interesa, ali čitava zajednica ide u nestanak, nikako da ljudi shvate, a pogotovo oni obrazovani.
Jednom prilikom je rahmetli Alija Izetbegović rekao:
“Što su se više školovali u onom sistemu, naši ljudi su sve manje bili muslimani.”
.
Kakvi su muslimani pojedinci ovog kraja ako ovo odobravaju, deklarišući se tako na popisu i ponoseći se da imaju nešto svoje, znajući da su izdvojeni.
Prekršeno je strogo Božje naređenje u imperativu i stroga farz obaveza, kojom nas Bog poziva da budemo jedinstveni i da se čuvamo njegovog užeta, naravno bez mržnje prema drugima.
Pojedinci žale Tursku, Palestinu, Siriju kada su u musibetu, a udaljavaju se od svoje braće s kojim dijele isto parče zemlje, to je samo pretvaranje i licemjerstvo.
Ovo je pokazatelj da su zatrovani pogrešnom ideologijom, mijenjajući vjerski način života da bi se uklopili u društvu i povećavajući svoj nagon za prosjačenjem i socijalnim primanjima.
Ovako se ne poštuje i čuva svoje, a kako će tek poštovati tuđe i biti uvažavani od drugih ako su svoje odbacili, a samo radi ličnih interesa.
Svoje se ne čuva preko etničke grupe koja ima mračnu i drugu pozadinu, koja sa sobom nosi elemente koje nama ne priliče, bez obzira što se javnosti drugačije servira.
.
Oni koji predstavljaju ovaj narod na pogrešan način, odgovaraće pred Bogom a i pred ljudima na danu proživljenja, na danu kada će svako živo biće svjedočiti!
.
Ovaj kraj je totalno uspavan za vjerskim i nacionalnim buđenjem i integritetom sa Bošnjacima, bez obzira na teritorijalni naziv koji ne može niko skinuti, ako je mnogima stalo do tog naziva.
.
“Čuvajte i očuvajte naciju i ime Bošnjak, vjeru i tradiciju. Gubitak identiteta plaća se ropstvom i poniženjem.”
“Ili ćemo pisati historiju, ili ćemo postati historija.” (Alija Izetbegović rahimehullah)
.
Autor: Ibrahim Ferizi